tisdag 11 oktober 2011

Varför så svårt?

En lat tisdag. Men varför stressar jag upp mig över allt jag behöver göra när jag nu ska vila?
VAB med en febrig son idag som vill att mamma ska ligga och vila samtidigt som han. När vi vilat vill han leka och mysa och ja jag gör det och tycker mysstunden är härlig. Men ändå är det där samvetet där och gnetar, borde göra det, borde göra det, borde passa på.... osv. Sååå svårt att bara slappna av. Ibland önskar jag att jag hade en knapp som bara kunde stänga av sådana tankar. Visst vore det bra?!
Men som jag skrev igår, det är nog just nu som jag också behöver slappna av. Kanske därför jag har en son som vill att jag ska finnas där intill när han vilar...
Nu ikväll kom jag på att jag ska föreviga mina blommor på bron innan frosten förgör dem så här är de på en bild.
Dessutom min härliga äppelkorg med Åkerö, mums fillebabba (eller hur det stavas) ;-)
Trevlig kväll på er!


Åkerö


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar