onsdag 25 maj 2011

Egentid och växthustrassel

Idag när jag kom hem efter en hektisk dag på jobbet hade jag planerat att göra rent i växthuset och fixa ut lite plantor. Kände att jag behövde hålla igång för att inte somna i något hörn här hemma...
Men efter det senaste dygnets kraftiga blåst har mitt växthustak blåst sönder och halva ligger på marken
:-( Så det blev inget med mina planer, nu behöver jag hjälp av maken för att se om det går att laga. Jag hoppas det, för mina plantor håller på att bli för stora för att ha här inne! Det är bara så trist att det ska krångla.
I morgon planerar jag att fixa lite i landet istället och sätta lite lök och så lite, få se om dessa planer går i lås....

Men nu är det kväller, barnen är nattade och gubben är borta så nu har jag egen tid!!! Wow, det händer inte ofta. Eftersom jag är ensam hemma med barnen kan jag inte ta den välbehövliga långprommenaden med hunden, men jag kan slå mig ner och blogga och sedan köra igång en film. Så det ska jag göra nu, sätta mig riktigt skönt och titta på en förhoppningsvis bra film :-)) Ha de´!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar