tisdag 12 april 2011

Vårkänning

Jaaaaaa, ääääntligen!!!
Det börjar äntligen kännas som vår, snön börjar smälta bort mer och mer. Jag kan till och med se toppen av mitt växthus där bakom snöhögen :-) Idag när solen skiner kan jag tänka mig att det är varmt och härligt där inne. Kanske ska ta på mig stövlarna och ta mig en tur runt högen för att se och känna. Några dagar till med solsken så har kanske snön smält bort där jag skottat en gång så behöver jag inga stövlar heller...
Dessutom har vi fått en liten katt som gillar att vara hos oss till barnens stora glädje och till mammas förtret (jag gillar liksom inte när de gräver och dyngar i mina rabatter). Misstänker att det är en liten dam för hon är väldigt kelen och jaaamaaaar så det står härliga till. Jag har försökt förklara att vi inte har någon kattkille hos oss så att hon kan se sig om på annat håll men utan synbara resultat.
Vårkänningarna börjar komma också för mig men inte på samma sätt som för katten ;-) så nu gäller det att preparera sig med allergimedicin så att man fungerar något så när i vardagen, lite trist att man blir så trött av allergin bara. Men kanske inte så konstigt eftersom kroppen går på högvarv.
Nä nu ska jag ut och få lite luft och kanske få lite energi från solens varma strålar innan jag fortsätter mitt pappersarbete idag, det är inte bara....
Kanske det blir en tur in i växthuset också :-)

1 kommentar:

  1. Den här veckan har verkligen varit förlösande. Första besöket i lekparken, första cykelturen, sommardäck på bilen, premiär för vårjackan, och inte en enda glimt snö i vår trädgård så långt ögat kan nå :-) Underbart!!

    SvaraRadera